vrijdag 20 september 2019

sportdag in september

Het nieuwe schooljaar heeft zich met duizelingwekkende vaart gelanceerd vanaf platform 2019-2020 en voor iedereen het goed en wel besefte was het al tijd voor de sportdag. Voor het eerst valt die in september. 

Dat was even slikken, vooral voor de organiserende LO-leerkrachten, maar die vroege datum heeft een groot voordeel: het is de uitgelezen kans om elkaar wat beter te leren kennen. Dat blijkt ook uit het verhaal van mevrouw Vervloet, die op stap ging met leerlingen van het eerste jaar: 


Vandaag mocht ik klas 1Ah begeleiden met de sportdag.  Door de veranderende uurroosters had ik deze klas na twee weken les nog maar één keer gezien. 


Wat was het een verrassing om hen te leren kennen!  Iedereen ging er 100% voor: van lopen tot springen op de luchtkastelen en bij het boogschieten. Een betere manier om deze geweldige klas te leren kennen bestaat niet. Van mij mag het zo elke dag sportdag zijn. 



Ik heb mij reuze geamuseerd met de klas, al ging het ook even mis: bij het boogschieten heb ik zelf een leerling een fameuze rode plek bezorgd. smiley-embarassed.gif Zij zal mij nooit meer vergeten...


Ook de leerlingen van het vijfde jaar beleefden een fijne sportdag, zeker toen het ochtendgrijs plaatsmaakte voor een schuw zonnetje boven de Lilse Bergen en een paar dapperen de kans grepen om het water in te duiken. 


Klassiekers als de brancard- of gocart-race wisselden af met wateravonturen op surfplank, kayak of waterfiets. Sommige klassen hielden een touwenparcours. Anderen bouwden een zo hoog mogelijke toren met bierbakken of speelden beachvolleybal of -voetbal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten