dinsdag 29 september 2020

herfstweer

Vandaag baden de klaslokalen nog eens in zonnestralen, misschien wel de laatste voor een langere tijd. Gisteren kregen we een voorproefje van wat we kunnen verwachten wanneer de temperaturen een duik nemen en het wat vaker gaat regenen. 

"Moet dat raam echt open?" Ja, dat moet. "Meneer, het is echt koud!" Dat weet ik, dat begrijp ik, maar het raam moet toch open. "Kan het raam op de gang dan niet open?" Aan discussies geen gebrek. 

Ze mogen kritisch zijn, onze jongeren, maar ik vraag me toch af wat ze gaan doen wanneer het écht koud en nat wordt over een paar weken. Ziek word je niet van wat frisse lucht, al beweren ze in hun jeugdige stelligheid het tegendeel en al heb ik makkelijk praten, wanneer ik in beweging blijf vooraan of straks een kop thee neem in de leraarskamer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten