Naar goede traditie leren onze leerlingen in het vijfde jaar economie de geheimen van de beurs en doen we als klas actief mee aan het KBC Beursspel tussen 5 februari en 15 maart 2013.
In de praktijk wil dit zeggen dat we een miljoen euro fictief beleggen, verdeeld over vijftig aandelen, waarbij elke leerling drie aandelen intensief volgt en mits een mathematische, analytische en grafische analyse van alle parameters een kopen-houden-verkopenadvies geeft.
Het dagelijks volgen van mediaberichten, het noteren van beurskoersen in realtime, zowel van gekozen aandeel als van concurrenten, het maken van een marktanalyse van de sector en vooral niet gokken of speculeren is hun taak. De leerlingen moeten veel vragen stellen en een goede beslissing nemen. Af en toe mogen ze ook op tafel slaan, als hun medeleerlingen niet akkoord gaan.
Als leerkracht economie ben ik dan ook heel trots om te melden dat we vanaf het begin in de top 20 van de klascompetitie figureerden, sinds vrijdag op plaats 15. Even eraan toevoegen dat er meer dan duizend klassen deelnemen en het door de leerlingen ingezette kapitaal gestaag blijft groeien.
In deze tijden waar er veelal negatief over economie wordt gerapporteerd, lijkt me dit een hele opsteker!
Mevrouw Ideler, een trotse leerkracht economie
Geen opmerkingen:
Een reactie posten