dinsdag 29 april 2014

Presentaties onderzoekscompetenties en geïntegreerde proef

Dinsdag 29 april stond met fluo of rode balpen aangeduid in veel agenda's van leerlingen uit het zesde jaar. Allemaal mochten ze vandaag komen vertellen wat ze gemaakt hadden van hun onderzoeksopdracht of geïntegreerde proef.


In de voormiddag mochten de aso-leerlingen hun paper komen verdedigen voor een jury van telkens drie leerkrachten. Van de saliniteit van de zeeën tot het feminisme (of het gebrek eraan) in Disneyfilms, de onderwerpen waren heel uiteenlopend.


's Avonds was het de beurt aan de leerlingen van de afdeling toerisme om te reflecteren op hun studentenbedrijf. In aanwezigheid van hun ouders, een externe jury, directie en leerkrachten vertelden ze over de ups en downs van hun groepsfunctioneren.


De zenuwen gierden door de gangen en er doken stressmannetjes op in de presentaties, maar eenmaal begonnen werd de kalmte meestal snel hervonden en zetten de meesten een mooie pres(en)tatie neer. 



Achteraf waren er gezonde hapjes en konden de zenuwen weggespoeld worden met een drankje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten