Het zesde jaar toerisme heeft enkele weken geleden de
GIP-presentatie gedaan. Dit houdt in dat elk studentenbedrijf zichzelf komt
verkopen. Dit is deel van ons verplicht leerplan en is een eindwerk, net zoals
de OC’s van het zesde jaar ASO.
Het zesde jaar had deze dag geen les. Dit was bewust zo, gedaan want ze hebben alles zelf moeten regelen. Dit houdt in: het aankleden van de zaal, receptietafels reserveren, bestek en borden kopen, zorgen voor drank, enzovoort. Zoals u hier kunt zien zijn de leerlingen op deze foto bezig met de rode loper uit te rollen.
Eens dat al het voorafgaande werk voltooid was, konden de
studentenbedrijven hun presentaties beginnen inoefenen, zo was alles mooi op
punt en wist iedereen wanneer ze moesten spreken. Meneer Popleu, de leerkracht
informatica, bleef ook heel de dag meehelpen. Dit deed hij zodat de
PowerPointpresentaties ook perfect op punt waren.
Vervolgens, rond vijf uur 's avonds, zijn de studentenbedrijven (iedereen dus) begonnen met alle kleine details af te werken. Dit wil zeggen: alle folders plooien, posters ophangen (deze waren allemaal gemaakt door de studentenbedrijven zelf).
Na een hele dag zwaar werken, alles op zijn plaats zetten en inoefenen was het zes uur. De studentenbedrijven begonnen dan aan de
presentatie. Het onthaal, dat geregeld was door Charlotte Claeys, bestond uit enkele
leerlingen van het vijfde jaar.
Het eerste studentenbedrijf dat met het presenteren begon
was Bon Voyage. Zij verwelkomden de directrice, mevrouw Feyen, en alle andere juryleden. Het bedrijf gaf een heel gedetailleerde
PowerPointpresentatie over de verschillende uitstappen, hoe ze die in
elkaar hadden gestoken, en overliepen de sterke en minder sterke kwaliteiten van
de leden.
Wat er wel speciaal was aan de presentatie van Bon voyage,
was dat er een lid, Lauranne Bayer, een deel van de presentatie helemaal in het
Frans heeft gedaan.
Vervolgens was het de beurt aan Gaja Connections. Dit
studentenbedrijf bestond uit vier leden: Charlotte Taeymans, Charlotte Caeys,
Yana Hardewyn en Len Blockmans. Zoals Bon voyage heeft dit studentenbedrijf ook
een gedetailleerde weergave van hun studentenbedrijf gegeven.
Ze hebben uitgelegd hoe ze hun uitstappen hebben
uitgewerkt, de kosten gegeven enzovoort. Wat wel goed was, was dat ieder
studentenbedrijf een eigen sjabloon had gemaakt. Dit hebben ze geleerd tijdens
de lessen informatica. Net zoals de posters, folders enzovoort. Ook naar dit studentenbedrijf luisterde de jury zeer
aandachtig en ook hier evalueerden de juryleden iedereen individueel.
Als laatste was het de beurt aan studentenbedrijf Cosmos
Travel. Zoals ieder ander studentenbedrijf stelden ze zich voor: wie ze waren,
wat ze deden, hoe ze op de naam zijn gekomen, welke slogan ze hadden verzonnen. Dit werd allemaal door ieder studentenbedrijf verteld. Dit bedrijf
bestond uit vijf leden: Matthew Matthijssen, Dennis Daems, Alana Horemans, Kjara
Talboom en Reneé De Smedt.
Wat er uniek aan dit studentenbedrijf was, is dat dit bedrijf het enige was dat een uitstap naar het buitenland had georganiseerd en dat ze de GIP afsloten met enkele woorden in het Duits. Hier werd ook de tweedaagse naar Trier uitgelegd.
Na de presentatie werd iedereen uitgenodigd om een glaasje
wijn te drinken en een klein stukje te eten op de receptie.
Tekst: Jonathan Cieters, 6 toerisme
Geen opmerkingen:
Een reactie posten