woensdag 26 februari 2014

Poëzie in 3D

Gedichtendag stond dit jaar in het teken van verwondering. In de klassen 230B/240A en 240B/255A lieten de leerlingen elkaar verwonderd staan door hun zelfgemaakte kunstwerken. 


In de lessen Nederlands werden gedichten gelezen en besproken. Daarna kozen de leerlingen per twee of drie een gedicht dat ze mooi vonden. Ze maakten bij het gedicht een 3D-beeld dat een verband had met het gedicht. Alleen mocht het verband niet meteen duidelijk zijn. 
Door de zelfgeschreven uitleg bij hun 3D-beeld zorgden de kunstenaars ervoor dat hun medeleerlingen een aha-ervaring kregen en de link tussen gedicht en beeld vonden. 


De beelden werden op 18 februari tentoongesteld en de leerlingen konden ieder beeld met de bijhorende uitleg bekijken en beoordelen. Iedereen kreeg een stemformulier en op het einde waren er prijzen voor de mooiste en origineelste kunstwerkjes en voor de duidelijkste uitleg.

 


Indrukwekkende beelden en prachtige verklaringen. Het project was een succes. Voor de geïnteresseerden: op de opendeurdag wordt de tentoonstelling in het klein overgedaan en zullen de bekroonde werken te zien zijn.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten