zondag 14 oktober 2018

Tweedejaars zitten wel in hun vel

Onze leerlingen van het tweede jaar namen deel aan de Wel-in-je-vel carousel. Twee van hen nemen zelf het woord.


Dinsdagochtend had ik geen idee wat ik moest verwachten en waar we terecht zouden komen.  We begonnen aan een kleine wandeling en kwamen aan bij het jeugdhuis van Mortsel.  Daar zag ik meteen een auto die over kop ging.  We kregen een korte inleiding met een bundel.  Daarna werden we er op uit gestuurd om de organisaties te gaan ontdekken.  

De eerste organisaties die ik gedaan heb, ging over kinderrechten, Child Focus, een organisatie tegen drugs ...  Bij de organisatie tegen drugs kreeg je een bril.  Met de bril op leek het alsof je onder invloed van drugs was.  De balletjes vangen was geen makkelijke opdracht.  

Voor een andere activiteit konden we in een tolwagen zitten.  Hiervoor was ik echt zenuwachtig maar het was wel leuk.
Manon Jacobs uit klas 2MWe



De Wel in je vel Caroussel was eigenlijk wel leuk en interessant.  Je kon er veel leren op een leuke manier.  Je had verschillende organisaties zoals tzitem ZO, het JAK, Awel, Tejo en nog veel meer.  

Het leukste vond ik het JAK omdat ze super vriendelijk waren.  Van enkele andere organisaties had ik al gehoord zals Tejo en Awel.  Awel is vrij gekend omdat deze organisatie soms op het nieuws komt.  Over Tejo heb ik gehoord bij het CLB.

De Wel in je vel Caroussel was echt geslaagd.
Charlotte Dehairs uit klas 2MWe


Geen opmerkingen:

Een reactie posten