woensdag 16 oktober 2013

Tweedes zitten 'wel in hun vel'

Jong zijn, het is niet altijd even makkelijk. Je krijgt meer vrijheid, maar die gaat samen met een stijgende verantwoordelijkheid. Dat lukt niet altijd vanzelf, maar gelukkig is er een groot netwerk aan instanties en organisaties die jongeren kunnen helpen wanneer er problemen opduiken. Om hen wat op weg te zetten, trokken we met de tweedejaars naar het jeugdhuis voor de 'Wel in je vel'-carrousel.






In het JOC hadden welzijnsorganisaties als Awel en Child Focus een standje hadden waar de leerlingen een opdracht moesten uitvoeren in het thema van de organisatie.  Soms was dat een quiz over verkeer of over veilig vrijen, maar er stond ook een kantelwagen en er was een parcours dat leerlingen moesten afleggen met een promillebril op. Telkens een opdracht goed werd uitgevoerd, kregen ze een stempel op hun kaart. Acht stempels konden ze inruilen voor een goodiebag.





Enkele leerlingen blikken terug: 


Luka Martin – 240A
Ik vond het een hele leuke uitstap. Het was tof dat je een bril kon aandoen, waardoor het leek alsof je dronken was. Er was wel wat weinig tijd, want ik ben niet meer in de ronddraaiende auto kunnen gaan en dat vond ik jammer, maar het was toch een superleuke uitstap.

Bente Lambin – 230B
Toen we binnenkwamen, moesten we onze weg wat zoeken doorheen alle activiteiten, maar na twee minuten waren we goed begonnen. Ik vond de ronddraaiende auto van de politie het leukste. Ik wil nooit een ongeval meemaken, maar ik ben er nu wel van overtuigd dat ik, waar en wanneer dan ook, in de auto een gordel draag.




Leni Zinzen – 230B
Het was een leuke en leerrijke uitstap. Er waren veel verschillende stellingen met opdrachten, proefjes en andere dingen. Sommige gadgets die je aan het einde kreeg, zijn voor later wel handig, andere voor nu.

Jolien Scheyltjens – 230B
Samen met de andere leerlingen van het tweede jaar was de uitstap nog leuker, omdat je elkaar anders niet zoveel ziet. Ik heb een paar dingen bijgeleerd. Met de gekregen gadgets heb ik eerlijk gezegd niet veel kunnen doen, maar de drie uurtjes op zich waren super!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten