woensdag 18 januari 2017

Eerstejaars beleven de prehistorie

Hij is intussen een vertrouwd gezicht geworden bij ons op school, de archeoloog. Zelf begint hij ook heel wat mensen te herkennen, merkte hij op. Toch blijft het nog altijd een indrukwekkend zicht wanneer de dierenhuiden, speren en silexstenen de school worden binnen gedragen door enkele behulpzame leerlingen uit het eerste jaar. 



Hoe zij het beleefden? Drie enthousiaste leerlingen getuigen.

Narie: "Ik vond de workshop prehistorie super leuk, omdat ik heel veel heb geleerd. Met steen en ijzer kan je bijvoorbeeld vuur maken. Met pijlen gooien was zo leuk. We mochten ook zelf stenen afbrokkelen. Sven was echt grappig. Beste workshop ooit!"



"Alles werd op een toffe, aangename manier verteld. Het vuur maken was cool en leerrijk, het speerwerpen tof en grappig. Spijtig dat de workshop maar een halve dag was."






"Ik vond het echt super tof, omdat ik meer te weten kwam over de prehistorie. Het leukste van alles vond ik het speerwerpen. Die meneer kan ook alles goed uitleggen, vond ik. We moesten iets doen met stenen, maar dat was echt heel moeilijk."



Geen opmerkingen:

Een reactie posten